Monday, January 5, 2009

macam2 citer....

1st skali..SELAMAT TAHUN BARU 2009..arap2 x terlambat la ek..mmg dah lame aku x mengupdate kan..biase la..aku nie br nk blajar berblog..so setting x brp betul lagi..hehehe..nway,aku skrng nie bersiaran secara langsung dari rumah baru ku di ulu kinta..aik..bkn ipoh ker..ntah ler..aku pun konpius gak..hubby aku keje kat ipoh..tapi kami mnyewa kat ulu kinta..hehehe..nape aku ckp ulu kinta sbb add umah aku ulu kinta..bkn ipoh..so aku duk ulu kinta la..hahaha..ala..dekat aje..dlm 10 minit jer bie g kem tu..bkn jauh mane pun..

erm..k la..memula skali aku nk citer pasl tahun 2008..ish..ish..nk jgk citer..dah basi ler..pedulik aku..tahun 2008 adalah tahun yg amat paling bermakna sekali..tu dia..amat paling..nk menunjukkan bhw mmg amat paling la..hahaha..aku dah mengarut..bkn ape sbb pada tahun 2008 tanggal 12 mei tepat jam 1.05 tghari bertempat di Hospital Sultanah Zainab II Kota Bharu Kelantan.. aku selamat melahirkan seorg baby boy yg paling amat aku sayangi..Nik Aneeq Mufazzal b Muhaizam..buah cinta antara aku dan bie..Alhamdulillah..tu sbb nape aku ckp amat paling bermakne tu..so bermakne tak..hehehe..2nd yg besar dlm 2008 ialah hubby dinaikkan pangkat ke Kapten..Alhamdulillah..tercapai gak impian bie..so skrng nie dah jd Kapten Muhaizam b Mustapa Delmi..org ckp rezeki anak..3rd..pindah balik ke semenanjung..cite2 aku sejak mule menjejakkan kaki ke kuching srwk..hahaha..so skrng aku di Ipoh..4..Tahniah!..Anda berjaya untuk mengikut Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) Januari 2009..huhuhu..so conclusion nyer..sejak ade anak rezeki kami sekeluarga bertambah2..Alhamdulillah..Syukur ke hadrat Illahi..


tamat..skrng masuk citer 2009..memandangkan aku dpt KPLI..so planning utk tahun nie pun berubah..hubby akan tinggal bujang di Ipoh buat sementara waktu..aku n aneeq akan blk ke Ipoh biler ade cuti panjang..hahaha..blk kg..Aneeq plak terpakse ditinggalkan bersama NEK MA n TOK ABAH di Kota Bharu..terpakse..no choices..setahun tu..huhuhu..terima je la..tapi nsb baik la aku dpt maktab yg dekat..ala..dekat ajer..eh..bkn Kota Bharu..tapi Besut..ala..dekat la tu kan..x caye tanye kak KV..kan kak..dekat jer kan..hahaha..ayat menyedapkan ati..aku dpt kat Institut Perguruan Sultan Mizan,Besut..ok la tu..at least xde la jauh mane kan..cuti dan2 tu jgk aku cabut blk..hahaha..suke tu mmg la suke kan tapi sedih gak..sbb terpakse tinggal aneeq..aku mane pnh berjauhan ngan aneeq sjk die lahir..asyik berkepit jer..aneeq plak mmg full BF..bg botol pun xnk..tu yg aku risau tu..lagi 1 mmg konfem la aku akan rindu giler babas kat aneeq..huhuhu..nangis wooooooo..tapi nak wat camane kan..demi utk mase depan keluarga kami jgk kan..so aku kene rela n pasrah..bertahan utk setahun..InsyaAllah boleh......



ari jumaat atau sabtu aku blk KB..ari isnin daftar..skrng nie aku kat perak nak settle kan mengemas umah..tapi brg x smp lagi..huhuhu..maybe esok kot..yelah..sebelum pegi kene settle umah dulu..xkan nk biarkan bie sorg2 ngemas umah kan..hal2 aku semua dah settle..medical chck..sah sijil..buke acc bsn..semua dah settle sebelum dtg perak..erm.......k la..nnt smbg lagi ek...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


eh..lupe..bie dah mule keje kat Pusat Latihan Wataniah..gud luck bie...

0 comments: