Friday, January 9, 2009

TAK SANGGUP BERPISAHKAN DAN MEMIISAHKAN!!!!!!!!

huhuhu..entry kali nie maybe agak emosi skit..atau terlebih emosi..erm..x kisah la..ape2 pun mmg sedih..tinggal lagi lbh krg 2 ari aku terpakse berpisah ngan Aneeq buat sementara waktu..yelah..kan aku nk masuk KPLI..terpakse la berpisah ngan Aneeq..mane leh bwk anak..klu boleh aku org pertama yg bawk weiiiiii..sape yg sanggup berpisah ngan anak..dah la aku nie sejak dari Aneeq lahir smp dah nk msk 8 bulan tak penah berjauhan..sekalipun x penah..tinggal jap tu ade la tapi xde la smp berhari2..smp bermalam2..nie nk kene berjauhan..aku x sanggup bayangkan camane keadaan Aneeq biler die cari mama tapi mama xde..sedangkan aku tinggal g dapur jap die mencari2..ini plak nak tinggal berhari2..berminggu2..





penah aku tinggal die kat Mama aku..aku g wat medical check up..smp jer umah die tgk jer aku trs die nangis...agaknyer die th yg aku tinggal die ngan Nek Ma die..pastu mama citer mase aku xde die nangis2 cr aku..mata plak duk tgk bilik tdo..die ingat aku ade dlm bilik..pastu Nek Ma biar Aneeq merangkak ke bilik cr aku..bile Nek Ma ckp mama Aneeq xde die cr jer dlm bilik tu..xde kat bilik Aneeq merangkak ke dapur..huhuhu..aku x sanggup nk bayangkan lagi........waaaaaaaaaaa...kan dah nangis.. ;(



lagi satu aku x sanggup nak pisahkan Aneeq ngan susu ibu..Aneeq full breastfeed..so biler aku g KPLI mmg konfem la aku xleh nk BF Aneeq dah..klu aku nk pam n simpan pun xleh jgk..sbb xde peti sejuk..aku duk hostel..klu duk umah sewa blh gak aku pam simpan..bile blk bleh bg Aneeq..nie xdpt la..so nak xnk aku terpakse pisahkan Aneeq ngan susu nyer..kecian anak mama..





aku ingat lagi mase mule Aneeq lahir die xnk susu badan..sbb akunyer n****e pendek..so Aneeq x pandai nak tark n hisap..1st day dilahirkan Aneeq terpakse msk wad sbb die lemas mase kuar..bile aku g wad nk bg susu Aneeq br jer hisap susu yg nurse bg..aku nk bg susu badan mase tu susu x kuar..dlm ati aku ckp xpe la..esok pagi2 aku dtg bg susu...esoknyer pagi2 aku g nk bg susu pun die xnk..1 sbb xde susu..2 sbb Aneeq x pndi trk n hisap..2nd day dah bleh kuar wad..smp2 umah aku pakse gak bg susu tapi still xnk..meraung nangis kene pakse..alih2 mama bg air zamzam gn sudu..pandai lak Aneeq minum gn sudu..dan2 tu jgk pnggl bidan dtg umah srh urut kuar susu..Alhamdulillah susu aku mmg byk..tapi Aneeq still xnk jgk..smp aku yg menangis sbb takut die lapar..





esoknyer pagi2 lg bie kuar g cr pam susu sbb susu badan aku byk duk kuar..baik aku pam..mmg byk giler..skali pam dpt 120z..tu gn pam biase jer..klu gn yg canggih..xth ler brp oz dpt..aku gilir2..kdg2 bg susu badan yg dipam ltk dlm botol2..kdg2 aku bg direct jer..mase nk bg tu mmg seksa la..aku seksa Aneeq pun seksa jgk..semua cara gn..bg smbil berdiri la..smbil berjalan la..sambil baring la..semua2 la..kdg2 menjadi..kdg2 fail..kdg2 tu aku rs fed up jer..sbb aku kesian kat Aneeq..die lapar tapi sbb x pndai hsp die xnk hisap susu badan..mcm2 care aku buat spy n****e aku tu jd pjg..ape yg org ckp semua aku buat..n Alhamdulillah smp skrng mmg aku full BF Aneeq..smpkan skrng nie Aneeq xnk hsp susu botol langsung..klu bg mst die muntahkan blk..tapi skrng nak xnk aku terpakse pisahkan Aneeq ngan susu bdan..setelah aku berjaya mengatasi segala cabaran n dugaan aku terpakse lepaskannyer..aku lepaskan utk mendptkan yg lebih baik..klu iktkan ati aku nie malas jer nk g KPLI tapi demi mase depan keluarga aku terpakse rela kan jgk......


selain tu aku jgk terpaske berpisah ngan bie wat sementara waktu..terpakse berjauhan..nsb nasib baik la bie dah posting Ipoh..klu still kat kuching..waaaaaaa...jauh giler tu..nak blk pun pkir 1000x...huhuhu..dulu mmg la aku biase berjauhan ngan bie..sejak dr kiteorg kawan smp bertunang mmg x penah duk berdekatan..asyik berjauhan..jmp pun jarng..blh dikatakan sebulan 2 bulan skali br jmp..tu pun jap jer..lps kawen pun camtu gak..aku kat semnjg..bie kat swrk..8 bulan kawen br aku ikut bie g kuching..n skrng sekali lagi terpakse berjauhan..huhuhu..nak wat camne..cam aku ckp td la..demi mase depan aku terpakse rela kan......


InsyaAllah..walaupun berjauhan kasih sayang kami akan tetap utuh..same cam dulu2 jgk..lebih2 lagi kami berdua same2 terpakse tinggalkan anak..Aneeq terpakse ditinggalkan ngan mama aku kat Kb..so klu ape2 hal kami berdua akan blk KB la utk jmp anak..n yg pasti aku mmg akan rindu giler kat hubby n Aneeq..dua org buah hati aku.............

0 comments: